zondag 21 oktober 2018 om 10.00 uur

Kerkdienst, dopen
Ouderling(en): Arent van der Feltz
Organist: Wilma Flier

Een doopdienst vandaag. Met familie van heinde en ver. Bram Froger is zijn naam en we kwamen al eerder samen rond de doop van zijn broers Hugo en Luc. De keuze van de lezingen is nog in ontwikkeling. Maar we zijn gewend om bij deze gelegenheden een bijbelverhaal te lezen, waarin het dreigende water een rol speelt. Want die zijn er vele: in het scheppingsverhaal, bij Noach en zijn ark, de doortocht door de Rietzee, Jona in het zeedier, de doop van Jezus, zijn lopen over het water, de storm op het meer … Het vijandige water wordt in al die verhalen overwonnen. De zee staat in het oude Israel voor angst en dood, en de verhalen vertellen dat er ondergaan, maar ook opgaan, of opstaan is. Geen wonder dat de doop in de jonge kerk vooral in de Paasnacht plaatsvond. Er zullen behalve Bram nog wel meer kinderen zijn, zodat we hopen op een vrolijke dienst waarbij Wilma de muzikale toon zet.

Collecte voor de eigen diaconie

Kerkdienst Pasen
datum en tijdstip 31-03-2024 om 10.00 uur