zondag 20 mei 2018 om 10.00 uur

Ouderling(en): Gert Schaart
Organist: Wilma Flier

Diaken: Zeger Vroon

Woorden kunnen vernietigen. Of heel maken. Ook christelijke of bijbelse woorden nodigen uit of stoten af, het hangt er vanaf welke woorden je gebruikt. Slordig taalgebruik veroorzaakt problemen. In Genesis 11, bij de toren van Babel, babbelt iedereen er maar op los. Men verstaat elkaar niet meer. Terwijl in het bekende Pinksterverhaal (Hand. 2) de vreemdelingen alles verstaan in de eigen taal. Zou het niet mooi zijn als mensen elkaar in eenheid en verbondenheid verstaan, ondanks de soms grote verschillen? Is dat ook niet de kracht van de Maaltijd, die we in deze dienst houden?
Ds. Ruud Foppen

De collecte is voor de Voedselbank