zondag 2 september 2018 om 10.00 uur

Ouderling(en): Arent van der Feltz
Organist: Wilma Flier

Diaken: Zeger Vroon

Een kort verhaal vertelt Marcus in hoofdstuk 8 vers 22-26. Hij is sowieso nogal puntig in zijn verslag. Je kunt merken dat de evangelisten Matteüs, Lucas en Johannes de verhalen van Marcus later opnieuw hebben verteld, maar dan passend in de eigen context en omstandigheden. Hier wordt eenvoudig in een paar woorden verteld dat Jezus een blinde geneest. Wie is die blinde? Is dat niet elk mens, in verwarring rondtastend in het duister? Wat een geluk als er dan iemand is die je apart neemt, je hand neemt om de rust te zoeken (23). We hopen die rust ook te vinden als we samen deze ochtend het Avondmaal vieren.
Ds. Ruud Foppen

Collecte bestemd voor de Voedselbank Limburg-Zuid