zaterdag 23 maart 2019

Protestantse Kerk Eijsden
Prijs:
 Gratis, vrije gave

Op zaterdagmiddag 23 maart 2019 om 16.00 uur geeft organist Nick Goudkuil een middagconcert in de Protestantse Kerk van Eijsden, ook wel het Diepstraatkerkje geheten, gelegen in het oude monumentale centrum van Eijsden.
Nick bespeelt dan het Verschueren orgel (1976) dat in 1980 op het oksaal van de kerk is geplaatst. Er worden o.a. werken gespeeld van J.S. Bach, Franck en Duruflé. Het concert duurt ca. 45 minuten. Ook een mooie gelegenheid om dit monumentale kerkje van binnen te bekijken. Het interieur van de kerk, kleurstelling en vredesduif is ontworpen door de Limburgse kunstenaar Sjef Hutschemakers (1931 – 2017).

Nick Goudkuil is organist en dirigent van de Sint-Martinuskerk in Maastricht. Hij studeerde hoofdvak Theorie der Muziek met de uitvoerende vakken piano en zang aan het Conservatorium Maastricht. Aan het Conservatoire Royal de Liège studeert hij nog de hoofdvakken orgel en orgelimprovisatie. Naast uitvoerend musicus is hij ook actief als componist, arrangeur en muziekdocent.
De toegang is gratis en na afloop is er gelegenheid voor het nuttigen van een kop koffie/thee of een glas wijn.